Podnikatel, který se rozhodne působit na internetu, nesmí spoléhat na to, že si získá přízeň dostatku solventních zákazníků jenom a pouze nabízením kvalitních produktů za příznivé ceny. Jistě, lidé dávají naprosto pochopitelně přednost kvalitním věcem před pochybnými zmetky a láci před drahotou, ale než na toto dojde, sehrává významnou a někdy i rozhodující úlohu na internetu něco jiného. A sice to, nakolik se dá určitá nabídka vůbec najít, respektive kolik konkurenčních alternativ zaujímá ve vyhledávačích prestižnější místo a tu prve zmíněnou nabídku zastíní a vytlačí někam, kde už ji nikdo z řad internetové veřejnosti hledat nebude.
Kdo se chce tudíž na internetu prosadit, potřebuje v první řadě kvalitní propagaci, jež mu zajistí dostatečně hojné publikum a z tohoto se rekrutující zákazníky. A pokud se bavíme o skutečné kvalitě, pak je tím míněna nesporně PPC reklama.
Jenže pokud se řekne PPC kampaň – co to je? To už mnozí z nás bohužel nevědí. A z nevědomosti se tak třeba připravují o možnost v něčem předčit své konkurenty, předběhnout je a získat pro sebe jednoznačnou výhodu. A protože je v konkurenčním boji potřeba využít cokoliv, co pomůže, je záhodno i takovouto reklamu znát, vědět, co tato obnáší, a pokud možno ji i využívat.
A jak PPC reklamy vypadají a fungují? V čem je ona jejich nesporná přednost? Hlavně v tom, že tu nejde o žádné sliby-chyby. Tady se totiž propaguje a inkasuje úměrně tomu, jak efektivní taková reklama je. Kolikrát na ni někdo klikne ve snaze dozvědět se o určité nabídce podrobnosti, tolikrát se zaplatí dohodnutý obnos. Což sice činí efektivní reklamu tohoto typu dražší, jenže to je kompenzováno zisky, k nimž její pomoc vede. A za reklamu, jež nezabere, se tu neplatí třeba vůbec nic.
A tak je PPC reklama jistotou. Jistotou, že podnikatel neplatí jen za publikaci propagačního sdělení, které nikoho neosloví a nic nepřinese.