Doporučení, jež může vážně poškodit britský automobilový průmysl, vzkazuje evropským podnikům, jako jsou například výrobci automobilů, aby potřebné součástky hledali jinde, pakliže chtějí mít nadále prospěch z dohody Evropské unie o volném obchodu. Většina smluv o volném obchodu zahrnuje takzvaná pravidla původu, která říkají, že na výrobek se mohou vztahovat pouze nízké tarify vyjednané v rámci příslušné transakce, pokud lze prokázat, že byl vyroben v oblasti, která danou smlouvu podepsala, v tomto případě v EU. Protože však Velká Británie opouští celní unii EU jako součást Brexitu, tak vše, co zde bylo vyrobeno, již nebude považováno za vyrobené v rámci celní unie EU.
Pro kontinentální výrobce automobilů to znamená, že používání britských komponent by nyní mohlo narušit jejich přístup do desítek zemí, s nimiž má EU uzavřené dohody o volném obchodu. Jejich vývážené zboží by se tak stalo nekonkurenceschopným ve srovnání s podniky, jenž používají součástky pocházející ze zemí EU. „Hospodářským subjektům se připomínají právní důsledky spjaté s pravidly o původu pro přednostní nakládání se zbožím, která je třeba vzít v úvahu, až se Spojené království stane třetí zemí,“ uvádí zpráva Evropské komise. „Počínaje datem odstoupení od smlouvy se na Spojené království začnou vztahovat přednostní obchodní dohody EU se třetími zeměmi v oblasti společné obchodní politiky a cel.“
Dále: „Vývozcům a výrobcům z 27 členských zemí EU, kteří zamýšlejí uplatnit zvýhodněné tarify v partnerské zemi EU, jež s ní uzavřela dohodu o volném obchodu, počínaje datem vystoupení z unie, se doporučuje, aby při udávání přednostního původu svého zboží z EU pokládali jakékoliv vstupy ze Spojeného království za nepůvodní a přijali patřičná opatření pro prokázání přednostního původu svých výrobků z EU v případě následného ověření.“
Pokud společnost získá významnou část svého produktu ze Spojeného království, patřičnými opatřeními by se rozumělo získání těchto komponentů jinde, aby tak mohla nadále využívat dohod o volném obchodu v rámci EU.