Marketing, který se označuje jako word of mouth je velmi známý. Je ale opravdu potřeba, aby byl produkt nebo daná služba kvalitní. Nejedná se totiž o nic jiného než o to, že se lidé o produktu či službě baví a vzájemně si jej doporučují. Podmínkou je dokonalost nabízeného zboží či dokonalé služby. Jedině touto cestou dojde k tomu, že lidem přijde vhod a začnou o ni mluvit se svými blízkými či přáteli. Není to ale jediný možný kanál, jak zboží nebo služby prodávat. Existují i jiné možnost.
Můžeme mezi ně například zařadit prodej po telefonu, na trzích a veletrzích, osobně atd.
Co se týká prodeje po telefonu, určitě i vy patříte mezi ty, které něco takového obtěžuje, a raději hned zavěsíte. Neměli byste ale posuzovat telefonní trh jen podle sebe. Aktivní telemarketing je něco, co stále funguje a fungovat bude. Ne nadarmo existuje velké množství call center. Mezi zboží, které je nabízeno po telefonu můžeme zařadit telefonní tarify, služby z oblasti televize, produkty, které se mohou hodit ve firmě apod. Prodej tímto způsobem není nic složitého. Není to ale příliš vhodná cesta.
Výstavy, trhy a veletrhy už jsou mnohem lepší. V posledních letech se navíc takových události koná čím dál tím více. Právě trhy a veletrhy jsou místa, kam míří hlavně lidé, kteří hledají nějaký konkrétní produkt nebo službu. Třeba právě vy jim budete moct nabídnout řešení. Prodej na takovém veletrhu navíc není nic složitého. Obvykle stačí pronajmout stánek, mít skvělou prezentaci a mít all in one PC. Tato možnost je považována za tu nejefektivnější.
Metoda face to face je také užitečná. Pomoct by vám ze začátku mohl obchodní zástupce, což by měla být osoba, která chodí na vytipovaná místa a zde váš produkt nebo službu nabízí. Doba, kdy se tímto způsobem prodávaly věci do domácnosti už je ale dávno pryč. Dnes se tímto způsobem nabízejí především firemní produkty. Prodej ale může být ovlivněn prodejními schopnostmi daného člověka, kvalitou produktu či služby a ceny. Stále se jedná o oblíbenou možnost prodeje.